Η τεχνολογία έξυπνου σπιτιού είναι στη μόδα, με τους περισσότερους Αμερικανούς καταναλωτές να δηλώνουν ότι είναι πιο “ενθουσιασμένοι” με τα προϊόντα έξυπνου σπιτιού από ό,τι με την τεχνητή νοημοσύνη, το 5G ή το metaverse. Παρόλα αυτά, πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να μην έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν αυτά τα προϊόντα, δημιουργώντας μια ευκαιρία για τους ιδιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης πολυκατοικιών να ικανοποιήσουν αυτή την ανάγκη, καθιστώντας τα ευρύτερα διαθέσιμα στους κατοίκους διαμερισμάτων.
Η έρευνα Quext 2023: Smart Technology Trends διεξήχθη για λογαριασμό της Quext, μιας κορυφαίας εταιρείας τεχνολογίας για τον κλάδο των πολυκατοικιών, από την πλατφόρμα ερευνών τρίτου μέρους Pollfish. Τα βασικά ευρήματα περιλαμβάνουν:
Οι ερωτηθέντες ρωτήθηκαν ποιες νέες τεχνολογίες τους ενθουσίασαν περισσότερο. Η κορυφαία επιλογή ήταν οι “έξυπνες οικιακές συσκευές” (58%), ακολουθούμενη από την “τεχνητή νοημοσύνη” (51%), την “τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας 5G” (45%), τις “πράσινες/φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες” (32%), τη “ρομποτική” (22%) και το “metaverse” (20%).
Μεταξύ των έξυπνων προϊόντων για το σπίτι, τα έξυπνα ηχεία όπως το Amazon Alexa ήταν η πιο δημοφιλής κατηγορία, με το 57% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι έχουν σήμερα ένα τέτοιο στην κατοικία τους. Οι περισσότερες κατηγορίες, ωστόσο, όπως οι έξυπνοι θερμοστάτες και οι έξυπνες συσκευές κουζίνας, χρησιμοποιήθηκαν από λιγότερο από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων. Για τους λιγότερο εύπορους ερωτηθέντες (ετήσιο εισόδημα νοικοκυριού 50.000 δολάρια και κάτω), τα ποσοστά υιοθέτησης έπεσαν κατακόρυφα.
Οι κάτοικοι διαμερισμάτων στο δείγμα της έρευνας ρωτήθηκαν αν οι έξυπνες οικιακές τεχνολογίες θα πρέπει να αποτελούν “πολυτέλεια” ή “στάνταρ” χαρακτηριστικό στις πολυκατοικίες. Ενώ οι περισσότεροι ερωτηθέντες με υψηλότερο εισόδημα (125.000 δολάρια και άνω ετήσιο εισόδημα νοικοκυριού) είπαν ότι θα πρέπει να είναι χαρακτηριστικό πολυτελείας, περισσότεροι ερωτηθέντες συνολικά πίστευαν ότι θα πρέπει να είναι στάνταρ.
Μεταξύ των κατοίκων διαμερισμάτων με υψηλό εισόδημα (150.000 δολάρια και άνω ετήσιο εισόδημα νοικοκυριού), το 27% ανέφερε τα έξυπνα οικιακά προϊόντα ως την πιο σημαντική τους παροχή, ξεπερνώντας άλλα προνόμια όπως ο καλυμμένος χώρος στάθμευσης και η περιφραγμένη είσοδος. Μεταξύ των λιγότερο εύπορων κατοίκων διαμερισμάτων (50.000 δολάρια ετήσιο εισόδημα και κάτω), μόνο το 9% ανέφερε τα έξυπνα οικιακά προϊόντα, πιθανότατα λόγω της σχετικής σπανιότητάς τους στις πιο προσιτές πολυκατοικίες.
Μεταξύ των κατοίκων διαμερισμάτων που πληρώνουν μηνιαίο ενοίκιο 2.000 δολαρίων ή λιγότερο, το 22% δήλωσε ότι είχε πρόσβαση σε τεχνολογίες έξυπνου σπιτιού, σε σύγκριση με το 32% εκείνων που πληρώνουν ενοίκιο άνω των 2.000 δολαρίων μηνιαίως. Μεταξύ εκείνων που πληρώνουν λιγότερο από 1.000 δολάρια το μήνα, μόνο το 12% είχε πρόσβαση σε αυτές τις τεχνολογίες.
Όταν ρωτήθηκαν σχετικά με τις νέες τεχνολογίες, όπως τα προϊόντα έξυπνου σπιτιού, το 62% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η τιμή είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την υιοθέτηση, ενώ το 49% δήλωσε ότι αναμένει η τιμή των περισσότερων νέων τεχνολογιών να μειωθεί μέσα στον επόμενο χρόνο. “Ακόμα και με όλη την προσοχή που έχουν δώσει τα μέσα μαζικής ενημέρωσης στο ChatGPT και σε άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης πρόσφατα, οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι πιο ενθουσιασμένοι με την τεχνολογία έξυπνου σπιτιού – απλώς εύχονται να ήταν πιο προσιτή”, δήλωσε ο Dave Gilles, CEO της Quext. “Οι ιδιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης πολυκατοικιών μπορούν να προηγηθούν αυτής της τάσης, καθιστώντας την τεχνολογία έξυπνων διαμερισμάτων ευρύτερα διαθέσιμη. Είναι μια επένδυση στην ικανοποίηση των κατοίκων – και στο μέλλον”.
Δείτε την έρευνα της Quext για το 2023: Smart Technology Trends στην ιστοσελίδα της Quext για τα πλήρη αποτελέσματα.

